matteusskolbibliotek.blogg.se

Jävla Lucia av Mårten Melin kan göra en fånigt glad

Kategori: Allmänt

Förra veckan kom två killar från sexan och ville ha tips på böcker. Jag tipsade om några stycken, bland annat Jävla Lucia. De sa att de skulle läsa ut boken de höll på med just då och sen komma tillbaka. Så idag kom de igen och den ena frågade vart den där boken jag pratade förra om stod någonstans. Som tur är har jag ett relativt bra minne. Jag tar fram den och den ena killen säger att han ville provläsa den lite först. Jag ger honom boken och sätter mig på kontoret. Efter ett tag reser de båda kompisarna sig från läsesoffan och jag hör han som provläst boken säga "den här verkar så jävla bra" till sin kompis. En stund senare hör jag det bekanta blippljudet av utlåningsapparaten.
Kommentera inlägget här: