matteusskolbibliotek.blogg.se

Sommarläsning

Kategori: Allmänt

Håller på att samla ihop böcker till sommarläsningen. Nu har jag lånat dessa nyutkomna böcker:


Ceremonin av Kiera Cass. Inte den typ av bok jag skulle läsa i vanliga fall, men jag kan tänka mig att många i sexan och sjuan skulle kunna gilla den. Ungdomsbok.
 
Jack av Christina Lindström. Jag tror detta kommer att bli ett alternativ till en bra klassuppsättningsbok. Får se om det stämmer. Kommer med uppdatering i höst. Ungdomsbok.
 
Dumplin' av Julie Murphy. Handlar om en tjej som inte riktigt störs av sin övervikt förrän hon träffar en kille, som gillar henne för den hon är. Men när han tar på henne blir hon alltför medveten om hur hon ser ut. Hon bestämmer sig dock för att hon faktiskt är bra som hon är och ställer upp i en skönhetstävling (som mamman vunnit när hon var ung). Ska bli spännande. Brukar inte läsa chick lit. Ungdomsbok.
 
Om den första boken är bra kommer jag att plöja Korpringarna av Siri Pettersen. Den tredje och sista delen kom precis ut. Har sneglat på denna alltför tegeltunga mastodontserie ett tag nu och känner att jag kanske får tid på sommarlovet? Fantasyserie.
 
Landet bortom brunnen av Douglas Foley. Är lite spänd på vad Foley ska hitta på nu? Han är ju mest känd för Habib-böckerna. Denna bok verkar vara en äventyrsbok om två syskon som haft det svårt. Den har ett jättefint omslag. Kommer nog vara något som ser intressant ut i hyllan iaf!
 
Det kommer säkert flera, men dessa är de senaste registrerade i bibliotekskatalogen.
 
 
 
Kommentera inlägget här: